Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

Rychlý kontakt

+420 595 633 111
+420 595 633 666

Pacienti, návštěvy, veřejnost

Praktické rady pro návštěvníky

  • Na návštěvu svého blízkého se připravte. Zamyslete se čím chcete svého blízkého potěšit a o čem budete hovořit. Předem si určete délku návštěvy, tu pak dodržte.
  • Návštěva Vašeho blízkého není vhodnou příležitostí k hromadným exkurzím do zdravotnického zařízení. Více než dvě osoby způsobují problém a stres nejen Vašemu blízkému, ale také ostatním pacientům.
  • Pokud chcete Vašemu blízkému něco přinést, uvědomte si, že návštěva není párty, a že nevhodné potraviny by mu mohly ublížit místo prospět.
  • Během návštěvy citlivě vnímejte stav Vašeho blízkého. Nesnažte se informovat jej o všem co svou hospitalizací zameškal, ať již v práci, rodině, sportu atd.
  • Při návštěvě svého blízkého myslete na něj. Hovoří-li o svých problémech, nepřerušujte jej tím, že začnete hovořit o sobě. Sdílejte se svým blízkým jeho pocity jako jsou strach, úzkost i žal. Někdy mohou být pro Vašeho blízkého významnější chvíle, kdy jej mlčky držíte za ruku a hladíte, než tisíce slov.
  • Berte prosím ohled i na ostatní pacienty. Vnímejte citlivě i jejich potřeby. Jestliže spí, hovořte tlumeně. Nesnažte se ostatní pacienty zapojit do diskuzí, nehovořte o nich, nevyptávejte se.
  • Nepokoušejte se, zvláště vážně nemocné, přesvědčovat o tom, že mu bude zítra "hej", že bude moci běhat a v neděli pracovat na zahrádce. Přehnané projevy neděje budí v nemocných pocit nedůvěry a frustrace.
  • Nenavštěvujte svého blízkého jste-li špatně naladěni, prožíváte osobní krizi nebo s úmyslem svému blízkému něco vyčítat.
  • Sledujte, zda není Váš blízký příliš unavený. Pokud ano, návštěvu taktně zkraťte.
  • Při loučení se snažte z řeči těla Vašeho blízkého "vyčíst",na kdy a na jak dlouho by jste mohli plánovat příští návštěvu.